Renault was er snel bij met modellen zoals de Twizy, de Zoë en de Fluence, alleen was de markt nog niet klaar voor elektrische wagens. Maar het tij is razendsnel aan het keren, tegen 2030 moet het Europese wagenpark grotendeels elektrisch zijn. Bij de Renault-groep willen ze dat 90% van hun Europese verkoop vertegenwoordigd wordt door EV-modellen. Maar aan welke modellen denkt de Franse constructeur dan?
De productieversie van de eind 2020 voorgestelde Mégane eVision Concept zou als Renault MéganE aan het huidige gamma toegevoegd worden. De cross-over deelt zijn modulaire CMF-EV-archtitectuur met de Nissan Ariya en vertrouwt op een 217 pk en 300 Nm sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 60 kWh, kan snelladen aan 130 kW en belooft een rijbereik van ongeveer 500 kilometer.
De nieuwe Renault 5, gebaseerd op het R5 Prototype dat het Renaulution-programma een gezicht moest geven, bouwt op het nieuwe CMF-BEV-platform. Het design van de elektrische stadswagen in een moddervette knipoog naar de R5 die verkocht werd tussen 1972 en 1985 (de eerste generatie) en tussen 1984 en 1996 (de tweede generatie). Met de R5 wil Renault de ziel van het verleden linken aan de ambities voor de toekomst, door te tonen dat de elektrische auto van de toekomst opgewekt, pittig en bereikbaar zal zijn. De prijs zou dan ook lager liggen dan die van de Zoë nu. Het elektrische aandrijfgeheel is 136 pk sterk en belooft een rijbereik van 400 kilometer.
De Renault MéganE zou de basis vormen voor een wat grotere SUV, die in de markt gezet zou worden als elektrische Kadjar. Naar de naam blijft het gissen, maar de technologie is die van de 2022 Nissan Ariya. Het moet een concurrent voor onder meer de Volkswagen ID.4 en de Skoda Enyaq iV worden. Mogelijk wordt het design van deze SUV geïnspireerd door het lijnenspel van de Renault Morphoz Concept uit 2020.
Jawel, er komt een nieuwe R4. De Renault 4ever wordt een elektrische cross-over die de technologie van de R5 combineert met een handiger koetswerk en een nostalgisch lijnenspel. Er is ook sprake van een bestelversie, naar het voorbeeld van de Renault 4 Fourgonnette van vroeger.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duur
Omschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Renault: de nieuwe EV-modellen voor 2022, 2023 en 2024 – AutoGids – AutoGids.be
Renault was er snel bij met modellen zoals de Twizy, de Zoë en de Fluence, alleen was de markt nog niet klaar voor elektrische wagens. Maar het tij is razendsnel aan het keren, tegen 2030 moet het Europese wagenpark grotendeels elektrisch zijn. Bij de Renault-groep willen ze dat 90% van hun Europese verkoop vertegenwoordigd wordt door EV-modellen. Maar aan welke modellen denkt de Franse constructeur dan?




De productieversie van de eind 2020 voorgestelde Mégane eVision Concept zou als Renault MéganE aan het huidige gamma toegevoegd worden. De cross-over deelt zijn modulaire CMF-EV-archtitectuur met de Nissan Ariya en vertrouwt op een 217 pk en 300 Nm sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 60 kWh, kan snelladen aan 130 kW en belooft een rijbereik van ongeveer 500 kilometer.
De nieuwe Renault 5, gebaseerd op het R5 Prototype dat het Renaulution-programma een gezicht moest geven, bouwt op het nieuwe CMF-BEV-platform. Het design van de elektrische stadswagen in een moddervette knipoog naar de R5 die verkocht werd tussen 1972 en 1985 (de eerste generatie) en tussen 1984 en 1996 (de tweede generatie). Met de R5 wil Renault de ziel van het verleden linken aan de ambities voor de toekomst, door te tonen dat de elektrische auto van de toekomst opgewekt, pittig en bereikbaar zal zijn. De prijs zou dan ook lager liggen dan die van de Zoë nu. Het elektrische aandrijfgeheel is 136 pk sterk en belooft een rijbereik van 400 kilometer.
De Renault MéganE zou de basis vormen voor een wat grotere SUV, die in de markt gezet zou worden als elektrische Kadjar. Naar de naam blijft het gissen, maar de technologie is die van de 2022 Nissan Ariya. Het moet een concurrent voor onder meer de Volkswagen ID.4 en de Skoda Enyaq iV worden. Mogelijk wordt het design van deze SUV geïnspireerd door het lijnenspel van de Renault Morphoz Concept uit 2020.
Jawel, er komt een nieuwe R4. De Renault 4ever wordt een elektrische cross-over die de technologie van de R5 combineert met een handiger koetswerk en een nostalgisch lijnenspel. Er is ook sprake van een bestelversie, naar het voorbeeld van de Renault 4 Fourgonnette van vroeger.
bron